۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان:

۱۰۰ هکتار جنگل در مریوان با بذر بلوط و بادام غنی شد

۱۰۰ هکتار جنگل در مریوان با بذر بلوط و بادام غنی شد

سنندج - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: ۱۰۰ هکتار از جنگل های بخش خاومیرآباد این شهرستان با بذر درختان بلوط و بادام غنی سازی و تقویت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، شاهرخ محمودی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه پنج ساله مدیریت بوم سازگان زاگرس عملیات احیا، تقویت و غنی سازی جنگل های شهرستان با  بذرهای بلوط و بادام با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی با تاج پوشش پنج تا ۲۵ درصدی با هدف حفظ وضع موجود و حفظ ذخایر جنگلی و پوشش گیاهی در جنگل روستاهای بخش خاومیرآباد این کار مهم به اتمام رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان ادامه داد: اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و احیای جنگل های شهرستان  تلاش کرده و طرح های مدیریت بوم سازگان زاگرس باعث پایداری حیات طبیعت و زندگی مردم محلی خواهد شد.

محمودی یادآور شد: ذخیره گاه های جنگلی شهرستان قابل واگذاری و تغیر کاربری نیست و باید ضمن حفاظت و صیانت از آن، با اجرای اصول فنی مناسب توسعه یابد.

وی با بیان اینکه طرح بوم سازگان زاگرس با مشارکت ۱۱ استان زاگرس نشین برای مقابله با خشکسالی، آفات و بیماری‌های حوزه زاگرس اجرا می‌شود، بیان کرد: برنامه پنج ساله مدیریت بوم سازگان زاگرس از اولویت های مهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که در این راستا ۵۰ درصد از ظرفیت اجرایی استان کردستان به شهرستان مریوان اختصاص یافته است.

کد خبر 4785107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha